Není třeba představovat, co je sociální síť. Každý z nás, nebo alespoň většina má na některé z nich účet. Vzhledem k dnešní době i velké firmy vsadili část své propagace právě na sociální sítě.
Tato sociální síť, kterou vyvinul a vlastní Facebook, v posledních letech zažila obrovský boom. Lidé už nechtějí dále psát sáhodlouhé příběhy o tom, co se jim stalo. Nebo chtějí, aby jejich fotka na sociální síti vypadala lépe. K tomu je instagram jako dělaný. Díky tzv. Instastories mohou lidé sdílet své příběhy daleko snadněji, než např. na Facebooku. Fotky tam vypadají také lépe. Tuto zálibu lidí v Instagramu využívají jak velké firmy, tak ale i ty menší. Člověk jednoduše přidá příspěvek (buď na stories, nebo jako fotku) s nějakým předmětem (např. lahví Coca-Coly). Daná firma, od které předmět pochází, vám dále zaplatí částku, na které jste se domluvily. Nejsou to malé částky!! Na vlastní oči jsem viděl smlouvu na 10 000 korun za měsíční spolupráci.
Pinterest je aplikace, která vyhledává zejména fotky. Ovšem k fotkám jsou často přiřazovány tzv. „linky“, díky kterým právě vy můžete vydělávat. Je k tomu zapotřebí založit si účet a sehnat nějaké sledující. Až budete mít dostatek sledujících, můžete začít spolupracovat s nějakou firmou, která vám bude platit za to, že například dáte „pin“ s jejich úvodní stránkou, nebo blogem na svůj profil a oni vám zaplatí za každé rozkliknutí, případně nějaké procento z prodeje přes váš „link“.
YouTube
Asi nejznámější platforma, co se týče vydělávání peněz. Skoro každý z mladší generace někdy toužil stát se „youtuberem“. Může se to zdát snadné, ale těm největším z dnešních „youtuberů“ trvalo roky, než se dostali tam, kde jsou nyní. Princip je jednoduchý. Stačí natáčet něco, co diváky zaujme. Až dosáhnete stanovené sledovanosti, můžete zažádat YouTube o partnerství. To znamená, že vám dají možnost vložit do svého videa reklamu. Jediný problém je, že finanční ohodnocení za reklamy v ČR není příliš vysoké, tudíž je to jen pro velmi sledované kanály. Právě z toho důvodu většina dnešních „youtuberů“ využívá i jiné sociální sítě tímto stylem, např. Instagram, nebo podnikají s vlastní značkou oblečení. Mnoho z nich také dostane nabídku práce od televizních stanic.