Reklama stojí peníze, to je jasné. A ten, kdo ji zadává, tedy klient nebo zadavatel ví, že se musí vrátit. Tedy investice, kterou do ní dal. Kontrola pak není jednoduchá, protože asi nikdo u pokladny neřekne, že si televizor kupuje jen proto, že na něj viděl reklamu. Na internetu to již možné je. Nejde ani tak o tu kontrolu, ale o něco jiného. Klient společnosti, která někam jeho reklamu umístí může tvrdit, že na webu, kde je inzerát jsou tisícovky návštěvníků. Jenže tržba se stále nezvyšuje.
Kde je chyba? To není jednoduché zodpovědět, hrají zde roli různé faktory. Klient však přesto reklamu zaplatil, ovšem, jak vidno, bez výsledku. Proto je dobré zjistit si něco o PPC reklamě. Za tu se totiž neplatí, tedy za její umístění kamkoli, zde se platí až poté, když na ni někdo klikne. A klikne na ni jen ten, kdo má o zboží v reklamě uvedené zájem. Tím pádem je to možný zákazník. A ti vlastně klienta živí, dávají mu vydělat. Tím kliknutím a následnou koupí je návratnost za reklamu sto procentní.
Výhoda PPC reklam je tedy jasná. Zaplatíte až tehdy, kdy začnou klienti klikat. A podle toho si také můžete být jisti, že tito lidé na váš web skutečně přišli. Vše to o všem musí být na webu kam skutečně někdo chodí. Tedy hodně často. Například na webu společnosti Linkedin, kam chodí skutečně hodně lidí z celého světa. A lidí veskrze zajímavých, kteří mimo lidí do práce shánějí kde co. Klidně i například již zmíněný televizor, třeba i takový jaký je na fotkách. A ti si jistě rádi kliknou. PPC reklama Linkedin má prostě zvuk a švih. Toto je obzvláště výhodné například když někdo testuje Shoptet – tvorba e-shopu. Toto je vlastně pro každého, kdo začíná a neví ještě cože si to ukousl za krajíc. Zde mám možnost testovat a prověřovat. Nu a čas jistě ukáže, zda to byla dobrá cesta či nebyla. Ale většinou to je správná volba.